مشاوره سکس تراپی

پرداختن به مشکلاتی که در روابط جنسی و آموزش مهارت‌هایی که به روابط جنسی سالم زوجین کمک کند

درمان مشکلات جنسی و زناشویی با سکس تراپی

سکس تراپی یکی از انواع روان درمانی است که به درمان مشکلات جنسی و زناشویی میپردازد. تمام موضوعات حوزه رفتار،تمایلات و نگرش جنسی که ریشه فیزیولوژیک و بیولوژیک نداشته باشند و منبع آنها روان و ذهن باشد در حوزه سکس تراپی مورد بررسی قرار می‌گیرد .سکس تراپی مانند دیگر انواع رواندرمانی صرفا به درمان اختلالات نمی‌پردازد.بلکه برای بهبود عملکرد جنسی و همچنین آگاهی از مسایل مربوط به بهداشت جنسی در صورت نیاز باید به متخصص سکس تراپیست مراجعه کرد .

سکس تراپیست روانشناسی است که به طور تخصصی در حوزه مسایل جنسی فعالیت می‌کند و در این زمینه دوره دیده و تخصص کسب کرده است . سکس تراپی از نظر شناخت یا درمان برای هر جنسیتی و بسته به موقعیت و مسایل مختص هر سن می تواند مفید و آگاهی رسان باشد.

چه کسانی به سکس تراپی نیازی دارند ؟

مشکلات جنسی و زناشویی و کژکاری ها جنسی امری شایع است و به دلایل مختلف می تواند رخ دهد . تحقیقات نشان داده است که 43%از مردان و 31%درصد از زنان در طول عمر خود نوعی از مشکلات جنسی را تجربه می کنند . که علت اغلب آنها فشارهای روانی ، تعصبات و تصورات غلط ، عدم آموزش و آگاهی ، نبود آموزش درست و کاربردی می باشد . از شایع ترین این اختلالات می توان از زود انزالی ، دیر انزالی ، مشکلات مربوط به نعوظ،خود ارضایی ، بی میلی جنسی ، عدم تحریک پذیری ، و…. نام برد.

سکس تراپی و انحرافات جنسی

دسته دیگری از مشکلات جنسی نیز وجود دارد که تحت عنوان انحرافات جنسی شناخته می شوند . انحرافات جنسی (Paraphilias) اعمال یا محرک های جنسی هستند که از رفتارهای جنسی بهنجار فاصله دارند . اما در برخی از افراد برای رسیدن به ارگاسم و انگیختگی ضرورت دارند. این افراد لذت جنسی را نه با رفتارهای بهنجار و معمول بلکه به وسیله محرکها و رفتارهای نامعمول و خارج از عرف تجربه می‌کنند. دامنه انحرافات جنسی از رفتارهای تقریبا طبیعی تا رفتارهای مخرب یا آسیب رسان برای فرد یا هردو و شریک جنسی در نهایت رفتارهایی که سبب آسیب و تهدید کل جامعه می شوند مختغییر است.

از جمله این انحرافات می توان از بچه بازی(pedophilia) ، خودآزاری و دگر آزاری جنسی، Fetishism فتیشیسم ، مرده خواهی necrophilia ، عریان‌گری جنسی ، مالش دوستی و …. را نام برد. انحرافات جنسی درصد کوچکی از جامعه را مبتلا می‌سازد ولی ماهیت تکراری و مصرانه این اختلالات موجب شیوع قابل توجه ارتکاب چنین اعمالی می شود و بخش قابل توجهی از جمعیت، قربانی مبتلایان به انحراف جنسی می شود. در بیش از ۵۰% موارد، اختلال پیش از سن ۱۸ سالگی شروع شده است.بیماران مبتلا به انحراف جنسی اغلب به طور همزمان یا در زمانهای مختلف به بیش از یک انحراف مبتلا هستند.




    جهت مشاوره سکس تراپی در مرکز ( سرو )

    اطلاعات خودرا درج کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود