مشاوره زوج درمانی

سالهای اولیه ازدواج به لحاظ برقراری ارتباط واقعا سالهای مشکلی است .حتی هنگامی که زوجین زمینه‌ی فرهنگی مشابهی دارند باز آنها در خانواده های متفاوتی بزرگ شده اند و با عادت‌های متفاوتی زندگی کرده‌اند بنابر این ممکن است در موارد ساده‌ای مانند مهمانی رفتن و یا ملاقات با دوستان دچار اختلاف بشوند . ممکن است دو نفر انتظارات متفاوتی از یک رابطه داشته باشند.

نکته مهم این است که این اختلافات فقط مختص سالهای اولیه زندگی نیست. گاهی زوجین پس از سالها زندگی مشترک به دلیل تغییر نیازها و خواسته هایشان و تغییر دیدگاهشان به جایی می رسند که شاید برداشتشان از رابطه تغییر کند و نیاز به راهنمایی داشته باشند .

زوج درمانی شاخه ای از روان درمانی به شمار می آید که در آن روانشناس به بررسی مشکلات زن و شوهر می پردازد و تلاش می کند هدف آنها از زندگی مشترک را باز تعریف کند و ارزشها ، انتظارات و شخصیت هردو طرف را بررسی کرده و خطاهای موجود در روابطشان  را تفسیر کرده سعی بر رفع آنها دارد .

همیشه به این صورت نیست که مشکلی در روابط وجود داشته باشد تا نیاز مشاوره و مراجع به روانشناس باشد . در برخی مواقع زوجین برای ایجاد صمیمیت بیشتر اجتناب از تکرار و بالا بردن سطح انرژی در رابطه و اعتماد به نفسشان به زوج درمانگر مراجع می کنند . این زوج ها در پی پایداری روابطشان هستند و با یاری گرفتن و زوج درمانی ،معمولا روابطی شاد و بادوامی را تجربه می کنند.




    جهت مشاوره و زوج درمانی حضوری در مرکز ( سرو )

    اطلاعات خودرا درج کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود